Loading

İletişim

suleymand@sakarya.edu.tr

(264) 295 35 29

3-KİTAPLAR :
1 DEMİRDÖVEN GÖKHAN HALDUN, DEMİR SÜLEYMAN - Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi - Sakarya Üniversitesi Yayınları - pp.843 - Türkçe - 2023
2 DEMİR SÜLEYMAN - Pedagojik Anlayışın Uzaktan Eğitime Uyarlanması: Eğitimi Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirme - Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi - pp.151 - Türkçe - 2021
3 DEMİR SÜLEYMAN - Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları - Nobel - Türkçe - 2013
4 DEMİR SÜLEYMAN - Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları - Nobel - Türkçe - 2013
7-BİLDİRİLER :
1 DEMİR SÜLEYMAN - Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitimde Kullanılan Soru Türlerine İlişkin Görüşlerinin Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile Belirlenmesi - İngilizce - 2023
2 DEMİR SÜLEYMAN - FAKTÖR PUANI HESAPLAMA YÖNTEMLERİNİN FARKLI FAKTÖR YÜKÜ VE ÖRNEKLEM BÜYÜKLÜKLERİNDE T-TESTİ SONUÇLARINDA KARŞILAŞTIRILMASI - İngilizce - 2023
3 ÇALAZ RÜMEYSA, DEMİR SÜLEYMAN - ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN ÇALIŞMA TERCİHLERİ VE ÇALIŞILAN ALAN ZORLUK DURUMLARI - İngilizce - 2023
4 DEMİR SÜLEYMAN - PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİBOYUNCA ALDIKLARI DERSLERE OLAN YARARLILIK İNANÇLARI - İngilizce - 2017
5 DEMİR SÜLEYMAN - Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanım Tercihlerinin İkili Karşılaştırma Yoluyla Belirlenmesi - Türkçe - 2017
6 DEMİR SÜLEYMAN,ÇOBANOĞLU AKTAN DERYA,GÜLER NEŞE - Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal İlgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi - pp.100 - ISSN : 978-605-82661-0-0 - Türkçe - 2017
7 EKŞİOĞLU SUBHAN,Bayram Gizem,Aslıtürk Arzu,DEMİR SÜLEYMAN - ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÜNİVERSİTE YAŞAM KALİTESİ ALGILARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ - Türkçe - 2017
8 KAYA UYANIK GÜLDEN,GÜLER NEŞE,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,DEMİR SÜLEYMAN - Türkiye’de Eğitim Alanında Yayımlanan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile İncelenmesi - Türkçe - 2016
9 GÜLER NEŞE,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,KAYA UYANIK GÜLDEN,DEMİR SÜLEYMAN - Fen ve Teknoloji Etkinliklerinin Çok Yüzeyli Rasch Ölçme Modeliyle Analizi - Türkçe - 2014
10 GÜLER NEŞE,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,KAYA UYANIK GÜLDEN,DEMİR SÜLEYMAN - İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMADAKİ YETERLİKLERİ - Türkçe - 2014
11 GÜLER NEŞE,YUNUS DOVAN,TAŞDELEN TEKER GÜLŞEN,DEMİR SÜLEYMAN - Yeni Eğitim Sistemiyle (444) Eğitim-Öğretime Dahil Olan Seçmeli Derslere Katılma Oranlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - Türkçe - 2014
12 KAYA MEHMET,ARSLAN SERHAT,DEMİR SÜLEYMAN - Problem solving scale (pss-tr): a study of validity and reliability of the Turkish version - İngilizce - 2013
13 KAYA MEHMET,ARSLAN SERHAT,TADEU PEDRO,DEMİR SÜLEYMAN - Problem solving scale (pss-pt): a study of validity and reliability of the Portuguese version - Türkçe - 2013
14 DEMİR SÜLEYMAN,GÜLER NEŞE - Test Equating Study on the non-equivalent Groups with Anchor Test - Türkçe - 2013
15 ARSLAN SERHAT,AKIN AHMET,DEMİR SÜLEYMAN - The validity and reliability of the Turkish version of Social-Emotional Learning Scale (SELS) - Türkçe - 2012
1.1 D-SCI, SCI-E, SSCI VEYA AHCI KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE (Q4 OLARAK TARANAN DERGİDE) :
1 Teker, GT; Guler, N; Uyanik, GK; Demir, S - ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS' VIEWS OF MEASUREMENT AND EVALUATION PRACTICES AND THEIR EFFICACY IN APPLICATION - PAKISTAN JOURNAL OF STATISTICS - Vol.30 - pp.1169 - ISSN : 1012-9367 - English - Article - 2014 - WOS:000356663000012
1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Demir, S; Dusunceli, B; Ertuna, L; Colak, TS; - Determining the levels of Professional competence of counsellor candidates in Turkey - INTERNATIONAL JOURNAL FOR THE ADVANCEMENT OF COUNSELLING - ISSN : 0165-0653 - DOI : 10.1007/s10447-022-09466-0 - - English - Early Access - 2022 - WOS:000779980400001
2 Demir, S; - Comparison of Normality Tests in Terms of Sample Sizes under Different Skewness and Kurtosis Coefficients - INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION - Vol.9 - pp.397 - ISSN : 2148-7456 - DOI : 10.21449/ijate.1101295 - JUN 2022 - English - Article - 2022 - WOS:000834987900007
3 Dusunceli, B; Colak, TS; Demir, S; Koc, M; - Examination of Meeting the Needs of University Students from Social Support Systems - JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD - Vol.11 - pp.346 - ISSN : 1309-6575 - DOI : 10.21031/epod.706475 - WIN 2020 - English - Article - 2020 - WOS:000604720100002
4 Dusunceli, B; Colak, TS; Demir, S; Koc, M; - Examination of Meeting the Needs of University Students from Social Support Systems - JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD - Vol.11 - pp.346 - ISSN : 1309-6575 - DOI : 10.21031/epod.706475 - WIN 2020 - English - Article - 2020 - WOS:000604720100002
5 Kaya Uyanik, G; Guler, N; Tasdelen Teker, G; Demir, S; - Investigation of Scale Development Studies Conducted in Educational Sciences Published in Turkey by Many-Faceted Rasch Model - JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD - Vol.8 - pp.183 - ISSN : 1309-6575 - DOI : 10.21031/epod.291367 - Turkish - Article - 2017 - WOS:000449667400002
6 Guler, N; Ilhan, M; Guneyli, A; Demir, S; - An Evaluation of the Psychometric Properties of Three Different Forms of Daly and Miller's Writing Apprehension Test through Rasch Analysis - EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE - Vol.17 - pp.721 - ISSN : 2630-5984 - DOI : 10.12738/estp.2017.3.0051 - English - Article - 2017 - WOS:000405956500001
1.3-ÜAK VE SAKARYA ÜNİVERSİTESİ SENATOSU TARAFINDAN BELİRLENEN ULUSLARARASI ALAN ENDEKSLERİNDE TARANAN DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ VEYA ULAKBİM, TR-DİZİN TARAFINDAN TARANAN ULUSAL HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Demi̇r, S. - Comparison of Normality Tests in Terms of Sample Sizes under Different Skewness and Kurtosis Coefficients - International Journal of Assessment Tools in Education - pp.397 - DOI : 10.21449/ijate.1101295 - eng - paper - 2022 - TRDizin
2 Demi̇r, S. - Öğretmen Adaylarının Örnek Olaylara Ait Çözüm Stratejilerinin Çok yüzeyli Rasch Model ile İncelenmesi - Yaşadıkça Eğitim Dergisi - pp.655 - ISSN : 1300-1272 - DOI : 10.33308/26674874.2021352303 - tur - paper - 2021 - TRDizin
3 Demi̇r, S., Koç, M., Çolak, T., Düşünceli̇, B. - Examination of Meeting the Needs of University Students fromSocial Support Systems - Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi - pp.346 - DOI : 10.21031/epod.706475. - eng - paper - 2020 - TRDizin
4 Taşdelen Teker, G., Demi̇r, S., Kaya Uyanik, G., Güler, N. - Fen Bilimleri Dersi Etkinliklerinin Çok Yüzeyli Rasch Modeliyle Analizi - Kastamonu Eğitim Dergisi - pp.139 - DOI : 10.24106/kefdergi.2417 - tur - paper - 2019 - TRDizin
5 Taşdelen Teker, G., Kaya Uyanik, G., Demi̇r, S., Güler, N. - Türkiye’de Eğitim Alanında Yayımlanan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Uygunluğunun Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile İncelenmesi - Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi - pp.183 - DOI : 10.21031/epod.291367 - tur - paper - 2017 - TRDizin
6 Kaya, M., Sahranç, Ü., Demi̇r, S., Arslan, S., Tadeu, P. - Okul Öncesi Eğitimde Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi - Sakarya University Journal of Education - pp.497 - tur - paper - 2017 - TRDizin
7 Güler, N., Kaya Uyanik, G., Taşdelen Teker, G., Demi̇r, S. - Türkiye’de Eğitim Alanında Yayımlanan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Uygunluğunun Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile İncelenmesi - Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi - pp.183 - tur - paper - 2017 - TRDizin
1.4-DİĞER ULUSLARARASI HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ BİLİMSEL/SANATSAL MAKALE :
1 Gülden KAYA UYANIK, Neşe GÜLER, Gülşen TAŞDELEN TEKER, Süleyman DEMİR - Fen Bilimleri Dersi Etkinliklerinin Çok Yüzeyli Rasch Modeliyle Analizi - Kastamonu Eğitim Dergisi - Vol.27 - pp.139-150 - 2019
2 Mehmet Kaya, Pedro Tadeu, Ümit Sahranç, Serhat Arslan, Süleyman Demir - Okul Öncesi Egitimde Problem Çözme Becerilerinin Incelenmesi - Sakarya University Journal of Education - Vol.7(3) - pp.498-514 - DOI : 10.19126/suje.315715 - 2017
3 Gülden KAYA UYANIK, Neşe GÜLER, Gülşen TAŞDELEN TEKER, Süleyman DEMİR - Türkiye’de Eğitim Alanında Yayımlanan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Uygunluğunun Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile İncelenmesi - Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi - Vol.8 - pp.183-199 - DOI : 10.21031/epod.291367 - 2017
4 SÜLEYMAN DEMİR; NEŞE GÜLER; - Ortak maddeli denk olmayan gruplar desenine ilişkin test eşitleme çalışması - International Journal of Human Sciences - Vol.11 - pp.190-208 - 2014
5 SÜLEYMAN DEMİR; İBRAHİM ALPER KÖSE - An analysis of the differential item function through Mantel-Haenszel, SIBTEST and Logistic Regression Methods - International Journal of Human Sciences - Vol.11 - pp.700-714 - 2014
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 DEMİR, S. & GÜLER N. - Test Equating Study on the non-equivalent Groups with Anchor Test - 6 - 9 June - 2013
2 Mehmet Kaya, Serhat Arslan, Süleyman Demir, Pedro Tadeu - Problem solving scale (pss-tr): a study of validity and reliability of the Turkish version - 25-27 June - 2013
3 Mehmet Kaya, Serhat Arslan, Süleyman Demir, Pedro Tadeu - Problem solving scale (pss-pt): a study of validity and reliability of the Portuguese version - 25-27 June - 2013
7.3-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Arş Gör. Süleyman DEMİR, Yrd. Doç. Dr. Derya Çobanoğlu AKTAN, Doç. Dr. Neşe Güler - Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal İlgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi - 2017
2 Arş. Gör. Süleyman DEMİR - Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanım Tercihlerinin İkili Karşılaştırma Yoluyla Belirlenmesi - 2017
3 Arş. Gör. Süleyman DEMİR - PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ BOYUNCA ALDIKLARI DERSLERE OLAN YARARLILIK İNANÇLARI - 2017
4 Dr. Öğr. Üyesi Subhan EKŞİOĞLU, Gizem BAYRAM, Arzu ASLİTÜRK, Arş. Gör. Süleyman DEMİR - Öğretmen Adaylarının Üniversite Yaşam Kalitesi Algıları İle Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi - 2017
5 Arş. Gör. Süleyman DEMİR - Multilevel Effrects of Student and Teacher/School Variables on TIMSS 2011 Math Achievement - 2016
6 Doç. Dr. Neşe Güler, Yunus Dovan, Arş. Gör. Süleyman Demir, Öğr. Gör. Dr. Gülşen Taşdelen Teker - Yeni Eğitim Sistemiyle (4+4+4) Eğitim-Öğretime Dahil Olan Seçmeli Derslere Katılma Oranlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi - 2014
7 NEŞE GÜLER, GÜLŞEN TAŞDELEN TEKER, GÜLDEN KAYA UYANIK, SÜLEYMAN DEMİR - İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMADAKİ YETERLİKLERİ - 2014
8 ARSLAN, S., AKIN, A., & DEMİR, S. - The validity and reliability of the Turkish version of Social-Emotional Learning Scale (SELS) - 5-7 Haziran - 2012
7.6-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Doç. Dr. Neşe GÜLER , Öğr. Gör. Dr. Gülşen TAŞDELEN TEKER , Araş. Gör. Gülden KAYA UYANIK , Araş. Gör. Süleyman DEMİR - Fen ve Teknoloji Etkinliklerinin Çok Yüzeyli Rasch Ölçme Modeliyle Analizi - 2014
7.7-ULUSAL KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE ÖZET METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Yrd. Doç. Dr. Gülden KAYA UYANIK, Doç. Dr. Neşe GÜLER, Yrd. Doç. Dr. Gülşen TAŞDELEN TEKER, Arş Gör. Süleyman DEMİR - Türkiye’de Eğitim Alanında Yayımlanan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile İncelenmesi - 2016
3.8-KİTAP BÖLÜM ÇEVİRİSİ :
1 Demir, S. - Fen Eğitimi (Bölüm 17), Kitap Adı: Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları - Nobel - Temmuz - 2013
2 Demir, S. - Ölçme ve Değerlendirme (Bölüm 22), Kitap Adı: Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları - Nobel - Temmuz - 2013
2.13 B-BAŞARIYLA TAMAMLANAN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİNDE (YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Yrd.Doç.Dr.MEHMET KAYA, Yrd.Doç.Dr. Serhat ARSLAN, Arş.Gör.Süleyman Demir - Vol.24870.00 - 2013-06-10-003 - 2014
2 Neşe GÜLER,Gülşen TAŞDELEN TEKER,Gülden KAYA UYANIK,Süleyman DEMİR - Sakarya İlinde Görevli İlköğretim öğretmenlerinin ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri ve Uygulamadaki Yeterlilikleri - Vol.19500 - 5 - 20120600003 - 2012 - SAU-BAP -2012-06-00-003
KİTAPLAR
Yabancı Dil Olarak Dijital Türkçe Öğretimi
Pedagojik Anlayışın Uzaktan Eğitime Uyarlanması: Eğitimi Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirme
Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları
Eğitimde Kullanılan Güncel Ölçme Araçları
MAKALELER
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Lisans Programının Tercih Edilme Nedenlerinin İncelenmesi
Application of the professional maturity scale as a computerized adaptive testing
Comparison of Often Used Analysis Methods for Rank-Ordered Data
Comparison of Normality Tests in Terms of Sample Sizes under Different Skewness and Kurtosis Coefficients
Determining the levels of Professional competence of counsellor candidates in Turkey
Examining the Effects of Forgiveness Flexibility of University Students on Altruism with Structural Equation Model
Öğretmen Adaylarının Örnek Olaylara Ait Çözüm Stratejilerinin Çok yüzeyli Rasch Model ile İncelenmesi
Examination of Meeting the Needs of University Students from Social Support Systems with Rank Order Judgement Scaling
Fen Bilimleri Dersi Etkinliklerinin Çok Yüzeyli Rasch Modeliyle Analizi
Türkiye’de Eğitim Alanında Yayımlanan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Uygunluğunun Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile İncelenmesi
Türkiye’de Eğitim Alanında Yayımlanan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Uygunluğunun Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile İncelenmesi
An Evaluation of the Psychometric Properties of Three Different Forms of Daly and Miller’s Writing Apprehension Test through Rasch Analysis
Okul Öncesi Eğitimde Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
An Investigation of Problem Solving Skills in Preschool Education
Ortak maddeli denk olmayan gruplar desenine ilişkin test eşitleme çalışması
ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS’ VIEWS OF MEASUREMENT AND EVALUATION PRACTICES AND THEIR EFFICACY IN APPLICATION
Mantel-Haenszel, SIBTEST ve Lojistik Regresyon Yöntemleri ile değişen madde fonksiyonunu analizi
BİLDİRİLER
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eğitimde Kullanılan Soru Türlerine İlişkin Görüşlerinin Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile Belirlenmesi
FAKTÖR PUANI HESAPLAMA YÖNTEMLERİNİN FARKLI FAKTÖR YÜKÜ VE ÖRNEKLEM BÜYÜKLÜKLERİNDE T-TESTİ SONUÇLARINDA KARŞILAŞTIRILMASI
ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN ÇALIŞMA TERCİHLERİ VE ÇALIŞILAN ALAN ZORLUK DURUMLARI
PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN ADAYLARININ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİBOYUNCA ALDIKLARI DERSLERE OLAN YARARLILIK İNANÇLARI
Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanım Tercihlerinin İkili Karşılaştırma Yoluyla Belirlenmesi
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Toplumsal İlgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÜNİVERSİTE YAŞAM KALİTESİ ALGILARI İLE YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Multilevel Effrects of Student and Teacher/School Variables on TIMSS 2011 Math Achievement
Türkiye’de Eğitim Alanında Yayımlanan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Çok Yüzeyli Rasch Modeli ile İncelenmesi
Fen ve Teknoloji Etkinliklerinin Çok Yüzeyli Rasch Ölçme Modeliyle Analizi
İLKÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE UYGULAMADAKİ YETERLİKLERİ
Yeni Eğitim Sistemiyle (444) Eğitim-Öğretime Dahil Olan Seçmeli Derslere Katılma Oranlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Problem solving scale (pss-tr): a study of validity and reliability of the Turkish version
Problem solving scale (pss-pt): a study of validity and reliability of the Portuguese version
Test Equating Study on the non-equivalent Groups with Anchor Test
The validity and reliability of the Turkish version of Social-Emotional Learning Scale (SELS)
UZMANLIK ALANLARI
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme